OSM Dream Team medlemmer på top20

Mens jeg har været travlt optaget med bachelorprojekt, eksamen og Roskilde festival, er der sket ting og sager på OpenStreetMaps rangliste.

Dansk Cyklist Forbunds OSM Dream Team har nu stået for at mappe 6,37 % af alle geografiske objekter i Danmark. Teammedlem Kirsten Marager er rykket op på en flot 15. plads for alle mapper i OpenStreetMap Danmark, hvilket må siges at være rigtig flot. Jo højere op man kommer på ranglisten, jo sværere bliver det at rykke op, da der skal mere aktivitet til for at fastholde sin plads i den skærpede konkurrere mod andre meget aktive mapper.

Tre af OSM Dream Teams medlemmer er nu på top 20, da Henrik PS er rykket op på en 18. plads, hvilket vil sige, at han har rykket tre pladser op fra da Andreas skrev indlægget 1-årsjubilæum og vagtskifte på VoresKort i slutningen af april. Kristian Krægpøth er stadigvæk på en flot tredje plads og Søren Johannesen på en 11. plads.

Ud over de meget flotte placeringer på OpenStreetMaps rangliste er sommeren en oplagt tid til at få indtegnet mere på OpenStreetMap. Det skiftende vejr giver gode muligheder for at tage ud og opmåle ruter mens vejret er godt, og når det så regner, kan man få indtegnet de ruter og seværdigheder, man har oplevet på turen. Så kan man få mest ud af det danske sommervejr. Husk at man kan lære sig selv grundlæggende redigering på cirka en time og at der er et konkurrenceelement i det, i form af Vores Kop.