De Kort Olympiske Lege 2012

Da konkurrence ofte øger effektiviteten, har Søren Johannessen endnu en gang taget initiativ til øge mængden af data i OpenStreetMap. Han har skudt gang i De Kort Olympiske Lege 2012 og sat de 20 danske OpenStreetMap-bidrager, som bidrager mest til indtegning af Danmark op mod hinanden i forskellige kategorier. Det gælder for hver deltager, at mappe så meget som muligt indtil medio september, hvor Søren lukker legene. Du kan læse mere om Sørens initiativ på hans blog Microformats.dk.

På nuværende tidspunkt ligger Dansk Cyklist Forbunds OSM Dream Team medlemmer på hhv. 8., 16. og 18. plads. Man kan følge med i stillingen her

Lad os håbe at lidt konkurrence-stemning kan øge effektiviteten i OpenStreetMap. Hvis der sidder nogle derude med en god idé, til hvordan vi kan få flere af DCFs medlemmer til at bidrage i OpenStreetMap og ikke selv har lyst til at udføre idéen, kan man indsende den til mig, og vil jeg undersøge hvordan den kan føres ud i livet.

Let the games begin

De Kort Olympiske Lege 2012 (ringene er selvfølgelig ikke gemt)